søndag den 2. november 2014

Bananpandekager bagt i ovnen

Billedet og opskrift er taget fra minpaleoverden.blogspot.dk

Jeg er godt og grundigt træt af altid at skulle til at vaske stegepander osv. af når jeg har været igang i køkkenet, så derfor er denne opskrift specielt for mig genial - man undgår samtidig meget af fedtet fra stegningen - derfor er jeg nu begyndt at lave mine bananpandekager i ovnen. 

Du skal bruge: 
3 æg
1 banan
1 spsk olie 
En smule salt
Vaniljepulver - kan godt undlades, men jeg synes det gav en ekstra pift. Du kan evt også bruge andre krydderier, som fx. kanel. 

Fremgangsmetode: 

Alle ingredienserne blendes til en jævn masse. Lettest med en stavblender. Hæld derefter dejen i et smurt ovnfast fad og bag den ved 180 g varm luft i ca 20 min. 

Du kan evt. tilføje friske bær, chokolade eller andet godt til pandekagen inden du bager den, hvis du føler for det :-)

Jeg spiste mine bananpandekager med skyr og friske blåbær. De kan evt. også spises med is. 




2 kommentarer:

  1. Uha det lyder smart, hvor stor var det ovnfaste fad du brugte?
    -Ida, sundesager.dk

    SvarSlet
  2. Brugte sådan et rundt et, som hvis man bager lagkage bunde, er ikke helt sikker på størrelsen, men tror den var 20 eller 24 cm i diameter :-)

    SvarSlet