tirsdag den 18. juni 2013

Aftensmad: Nem og hurtig pastaret med grøntsager og kød




Dette er en af mine favoritter! Det smager fantastisk! 
Det er en pastaret med grøntsager og kød - faktisk lidt ligesom lasagne men jeg elsker simpelthen de mange grøntsager som præger retten! 

Opskriften er fra bogen "mad let og hurtigt" fordi retten simpelthen er verdens letteste. 

Til 4-6 personer. 
Du skal bruge: 
200 g fuldkornspasta (almindeligt kan også bruges) 
500 g hakket kød
En pose blandede grøntsager (jeg bruger dem fra fryseren, da det gør retten lettere at lave) 
1 karton (1/2l) mornaysauce
2-3 spsk revet ost 

Pastaen koges. Kødet brunes i lidt olie. De frosne grøntsager hældes i bunden af et ovnfast fad, kødet hældes derefter henover de frosne grøntsager. Derefter fordeles pastaen udover kødet og mornaysaucen hældes over. Til sidst drysses lidt ost på toppen. 
Stilles i ovnen ca. 30 min ved 200 grader (180 varmluft) 
Og værsgo, så er der serveret! Jeg elsker når min mor laver denne ret. 

Håber du også kan lide denne. Der findes i hvert fald ingen lettere måde at lave en sund alternativ lasagne på! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar